РАБОЧАЯ ПРОГРАММА (ID 2321459) учебного предмета «Литературное чтение на кабардино-черкесском языке» для обучающихся 2 класса

МИНИСТЕРСТВО ПРОСВЕЩЕНИЯ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ
Министерство просвещения и науки Кабардино-Балкарской
Республики
Местная администрация Терского муниципального района КБР
МКОУ СОШ с.п. Верхний Акбаш

РАССМОТРЕНО

СОГЛАСОВАНО

УТВЕРЖДЕНО

Методическим
объединением
учителей начальных
классов

Зам. директора по УВР

Директор

________________________

________________________

Гонибова Ж.Ш.
от «29» 08 2023 г.

Тарканова М.В.
Приказ №64 от «30» 08
2023 г.

Протокол №1 от «29» 08
2023 г.

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
(ID 2321459)
учебного предмета «Литературное чтение
на кабардино-черкесском языке»
для обучающихся 2 класса

с.п. Верхний Акбаш 2023

ЕтIуанэ классым щеджэ еджакIуэхэм ФГОС НОО-м тету Литературное
чтение на кабардино-черкесском языке(родном) нэхъыщхьэу
щагъуэтын хуей щIэныгъэхэмрэ есэныгъэхэмрэ
ПэщIэдзэ классхэм я программэр щыдгъэзащIэкIэ, Iэмал имыIэу гу
зылъытапхъэщ Федеральнэ къэрал стандартым (ФГОС НОО) къигъэувхэм.
Методическэ чэнджэщхэм нэхъыбэу тегъэщIапIэ ещI къэрал стандартыщIэм
къагъэув системно-деятельностнэ бгъэдыхьэкIэмрэ еджэкIэм хуезыгъаджэ
Iэмалхэмрэ (УУД). Литературное чтение на кабардино-черкесском языке
(родном) урокыр ФГОС НОО - м тету щебгъэджкIэ къэгъэсэбэпыпхъэ
Iэмалхэр (методхэр): къызэгъэпэщыпхъэщ
коммуникативнэ(зэрызэгурыIуэ,зэрызэпыщIа) компетенцэхэм
-культуроведческэ компетенцэхэм
- лэжьыгъэм епха Iуэхугъуэхэр зэрызыхагъэкI упщIэхэр (проблемные
вопросы);
- тест лэжьыгъэхэр (тестовые работы);
- лэжьыгъэ зэхэпща (интегрированные работы);
- къэхутэныгъэ лэжьыгъэхэр (поисковая работа) компетентностнэ
бгъэдыхьэкIэхэм тету.
Абы тещIыхьауэ етIуанэ классым зыщаужь: (УУД) къигъэув къалэнхэр
игъэзащIэмэ, къыгурыIуэмэ, еджакIуэм Iэмал кърет щхьэзакъуэу
щIэныгъэ куу зригъэгъуэтыфыну, щIэныгъэ къезыт хэкIыпIэхэр
(ресурсхэр) къихутэфмэ личностнэ,метапредметнэ, предметнэ
бгъэдыхьэкIэхэм хуешэ. Апхуэдэ Iэмал къыщIритым и щхьэусыгъуэщ
УУД-р зэхуэхьэсауэ еджакIуэм и Iуэху бгъэдыхьэкIэу зэрыщытыр.
Личностнэ УУД:ЕджакIуэхэм я гупсысэкIэм зегъэужьын, я зэхущытыкIэр,

хьэл-щэн дахэ яхэлъхэр егъэфIэк1уэн,анэдэлъхубзэм къыхэщ тхакIуэ
нэхъыщхьэм и щапхъэмкIэ пщIэр,напэр,цIыхугъэр япэ ирагъэщу гъэсэн.
Метапредметнэ УУД:
Регулятивнэ.Еджэныгъэм ехьэлIа къалэнхэр,мурадхэр ягъэувыфу, гупу
зэдэлажьэу егъэсэн,
Познавательнэ.Я гупсысэр жьэрыIуатэу зэгъэIуауэ, зэкIэлъыхьауэ
къаIуэтэфу егъэсэн,я гупсысэкIэм зегъэужьын,
Коммуникативнэ.ЕджакIуэхэр зым жи1эм адрейр едаIуэу, яIуэху еплъыкIэр
пхрагъэкIыфу,я ныбжь цIыкIухэми ядэлэжьэфу егъэсэн.
Предметнэ.Образыр зищIысыр къагурыгъэIуэн, абы елэжьыфу,ар тхыгъэкIэ
къаIуэтэфу егъэсэн

№
2
3
4
5
6
7
8
10

Содержанэ
Адыгэ IуэрыIуатэ
Бжьыхьэ дыщафэ
Ди ныбжьэгъуфI псэущхьэхэр
ЩIымахуэр щ1ы1эми ,зэман дахэщ
Лэжьыгъэр гуфIэгъуэщ
Хэкум дрогушхуэ
Къытхуеблъагъэ гъатхэ
Гъэмахуэ тхъэжыгъуэ
Псори

Сыхь.бжыгъэ
8
5
5
6
5
9
8
5
51

Зэрылажьэ программэм къыщыгъэлъэгъуа темэхэмрэ
абыхэм зэрелэжьыпхъэхэмрэ къыщыгъэлъэгъуа Iыхьэм и
щапхъэ:
2 класс (сыхь. 5I-рэ)
Япэ Iыхьэ. IуэрыIуатэ – дыщэ пхъуантэ (Фольклор – золотой ларец)
Сыхьэти 6 (6 часов)
Темэ нэхъыщхьэхэр (основные темы)
ЕджакIуэр зэрылэжьэну щIыкIэр
(основные виды учебной
деятельности)
Къуажэхьхэр (Загадки). Псалъэжьхэр
ЕдэIуэн (аудирование (слушание).
(Пословицы).
IуэрыIуатэм хыхьэ тхыгъэхэр зэхащIэу
едэIуэн; (Восприятие произведения
ПсынщIэрыпсалъэхэр (Скороговорки).
устного народного творчества)
ДжэгукIэхэр (Игры и забавы).
– IуэрыIуатэ лIыхъужьхэр, абыхэм я
Псысэхэр (Сказки).
IуэхущIафэхэр
къазэрыщыхъур
Хьэту П. «IуэрыIуатэ IэшрыI».(Хатуев П.
къагъэлъэгъуэфын; (выражение своего
«Фольклорный калейдоскоп»).
отношения к произведению, к героям,
их поступкам)
Къэрмокъуэ Хь. «Гуэдз хьэдзэ». (Кармоков
– лъэпкъ зэмылIэужьыгъуэхэм я
Х. «Пшеничное зерно»).
псысэхэр, ахэр зытеухуа лIыхъужьхэр
«Дыгъужьыр, бажэр, адакъэр».
зэгъэпщэн,
ахэр
зэрызэщхьТаурыхъ.(«Волк, лиса, петух».Сказка).
зэрызэщхьэщыкIхэр
къэхутэн;
«Аслъэнымрэ дзыгъуэмрэ». Таурыхъ. («Лев
(сравнение
персонажей
одного
и мышь». Сказка).
произведения, а также различных
«Бажэмрэ мыщэмрэ». Таурыхъ. («Лиса и
произведений (сказок разных народов,
медведь».Сказка).
героев народных сказок, выявление их
сходства и различий);
Бзэгъэбзэрабзэ щхъуэкIэплъыкIэхэр.
МакъкIэ къеджэн (чтение вслух):
(Разноцветные странички).
– Къызэджэ тхыгъэхэр зэхащIыкIыу
Зыкъэпщытэж (Проверь себя).
(къагурыIуэу),
тэмэму
(гъэхуауэ),
Теория литературы: устное народное
зыхащIэу,
псалъэхэр
зэрыпсэууэ
творчество, сказка.
(псалъэ
гугъухэр
пычыгъуэкIэ)
кърахыу
къеджэфын
(осознанное
правильное плавное чтение вслух с
переходом на чтение целыми словами
вслух небольших по объему текстов;
–
хъыбар
кIэщIхэм,
пычыгъуэ
цIыкIухэм
гукIэ
еджэу
егъэсэн
(обучение чтению молча на небольших
текстах или отрывках);
– тхыгъэ кIэщIхэм гъэхуауэ еджэн
(выразительное чтение небольших
текстов или отрывков);
– еджэкIэм теухуауэ зыкъапщытэжыфу
егъэсэн
(формирование
умения
самоконтроля и самооценки навыка
чтения).
Текстым
елэжьын
(работа
с

текстом):
– текстым хэт псалъэхэр, псалъэухахэр
гурыIуэгъуэ щыхъун (понимание слов
и выражений, употребляемых в тексте);
– мыхьэнэ зыбжанэ зиIэ псалъэхэр ,
зэгъэпщэныгъэхэр
ягъэбелджылыфу
щIадзэ (различие простейших случаев
многозначности,
выделение
сравнений);
–
тестыр
Iыхьэ-Iыхьэу
ягуэш,
егъэджакIуэр
ядэIэпыкъуурэ
план
зэхагъуэвэ (деление текста на части и
составление простейшего плана под
руководством учителя);
– тхыгъэм и купщIэр ягъэбелджылы,
егъэджакIуэр
ядэIэпыкъуурэ
(определение
основной
мысли
произведения с помощью учителя);
– тхыгъэм кIэух къыхуагупсыс,
къызэрыщIидзэр
зэрахъуэкI
(придумывание
продолжения
произведения
(сказки,
рассказа),
изменение начала).
Раздел 2. Бжьыхьэ дыщафэ (Золотая осень)
7 часов

ЕгъэджэныгъэмкIэ щыIэ пщалъэхэм къызэрилъытэм хуэдэу
зэхэлъхьа яджыным и тематическэ план
(щапхъэ)
2 класс (сыхь. 5I-рэ)
Урокхэр

Урокхэм я темэхэр

2

Хэзыгъэгъуазэ. Анэдэлъхубзэ» тхылъым и ухуэкIэмрэ и
зэхэлъыкIэмрэ щыгъуазэ хуэщIын. Сабиигъуэ. Къэжэр П.
Ныбжьэгъу пэж. ХьэцIыкIу Хь.

3

Адыгэбзэ. Джэрыджэ А.

4
5

IуэрыIуатэ (сыхь. 7)
«IуэрыIуатэ» Iыхьэм хэзышэ псалъэмакъ. Къуажэхьхэр.
Псалъэжьхэр
ПсынщIэрыпсалъэхэр. Нэщэнэхэр

6

Таурыхъхэр. Псысэхэр. Дыгъужьыр, Бажэр, Адакъэр

7

Аслъэнымрэ Дзыгъуэмрэ

I

8

Мыщэмрэ Бажэмрэ

9

Бажэмрэ Кърумрэ

I0

Зыкъэпщытэж

II

Бжьыхьэ дыщафэ (сыхь. 8)
«Бжьыхьэ дыщафэ» Iыхьэм хэзышэ псалъэмакъ. Бжьыхьэ.

I2

КIэпхъ. Хьэту П.

I3

Хьэту цIыкIурэ Жэмалрэ жыг зэрагъэкIар. Къардэн Б.

I4

Ди кхъужьейр. Къагъырмэс Б.

I5

Бжьыхьэ. АбытIэ Хъ.

I6

Мэз лъапэм. Брай А.

I7

Бжьыхьэр бейщ. Нало З.

I8

Зыкъэпщытэж

I9
20

Ди ныбжьэгъуфI псэущхьэхэр (сыхь. 9)
«Ди ныбжьэгъуфI псэущхьэхэр» Iыхьэм хэзышэ псалъэмакъ.
Си бажэ. АбытIэ В.
Хьэмрэ Мыщэмрэ

2I

Къуалэбзу пшыналъэ. Жаным Б.

2I-22 Дэджьейм и Iэмалыр. КIуантIэ Iэз.
23

Парийрэ КIущэрэ. Шэрджэс А.

24

Шырэ. КIэщт М.

25

Цыжьбанэ. Къагъырмэс Б.

26

Зыкъэпщытэж

27
28

ЩIымахуэр щIыIэми, зэман дахащэщ! (сыхь. 8)
«ЩIымахуэр щIыIэми, зэман дахащэщ!» Iыхьэм хэзышэ
псалъэмакъ. ЩIымахуэ. АфIэунэ Л.
ЩIымахуэ зэманыр

29

ГуфIэгъуэ. Къэзан Ф.

30

Уэсыр джэдыгущ. Къардэн Б.

3I

Бацэ. Журт Б.

32

ИлъэсыщIэ. ЩоджэнцIыкIу I.

33

БзуупцIэ. Жаным Б.

34

Зыкъэпщытэж

35
36

Лэжьыгъэр гуфIэгъуэщ (сыхь. 9)
«Лэжьыгъэр гуфIэгъуэщ» Iыхьэм хэзышэ псалъэмакъ. ЩIылъэмрэ
уафэмрэ. АфIэунэ Л.
IэщIагъэлI. Къэжэр П.

37

Нанэ. Джаурджий Хь.

38

Бжэндэхъухэр згъэгуфIэнущ. Къагъырмэс Б.

39

Дыкъуэнагъ насыпыфIэ. Хьэнфэн А.

40

Зулий и жыг. Нало З.

4I

Хэт ар? Хьэщыкъуей О.

42

Ныбжьэгъу пэж. Къардэн Б.

43

Зыкъэпщытэж

44

Хэкум дрогушхуэ (сыхь. 8)
«Хэкум дрогушхуэ» Iыхьэм хэзышэ псалъэмакъ. Ди хэкур

45

Къалэм сыщохьэщIэ. Нэгумэ У.

46

Сабиигъуэ. ЩоджэнцыкIу А.

47

Сыт насыпыр? Шорэ А.

48

Пщэдджыжьыр къуажэм. Гъубж М.

49

СощI сурэт. Ахъмэт М.

50

Адыгэ хабзхэм щыщ

5I

Зыкъэпщытэж

52
53

Къытхуеблагъэ, гъатхэ! (сыхь. I0)
«Къытхуеблагъэ, гъатхэ!» Iыхьэм хэзышэ псалъэмакъ.
ХъыбарегъащIэ
Гъатхэр къэсыжащ. АфIэунэ Л.

54

Си мамэ дыщэ. Къардэн Б.

55

Лиуан и бдзэжьей ещэкIэр. Нало З.

56

Си мамэ. Къэжэр П.

57

Хьэсэн. Щоджэн Л.

58

Гъатхэ. АфIэунэ Л.

59

МыIэрысэ дыщафэхэр. Бозий Л.

60

Нанэ. Щамырзэ I.

6I

Зыкъэпщытэж

62
63

Гъэмахуэ тхъэжыгъуэ (сыхь. 5)
«Гъэмахуэ тхъэжыгъуэ» Iыхьэм хэзышэ псалъэмакъ.
Бжьэпэм. Аброкъуэ Б.
Жыгхэр мэIущащэ. КIэщт М.

64

Мэз цIыкIум. Ушинский К.

65

Псы цIыкIу. Къагъырмэс Б.

66

УкъэмыкIуэ, уэшх. Хьэщыкъуей О.

67

Зыкъэпщытэж

Псалъащхьэхэр
Псалъэпэ…………………………………………………………………..3
Сабиигъуэ. Къэжэр П…………………………………………………… 4
Ныбжьэгъу пэж. ХьэцIыкIу Хь………………………………………….. 7
Адыгэбзэ. Джэрыджэ А………………………………………………… 9
IуэрыIуатэ. Къуажэхьхэр………………………………………………..11
Псалъэжьхэр……………………………………………………………. 14
ПсынщIэрыпсалъэхэр. Нэщэнэхэр …………………………………… 17
Сабий джэгукIэхэр ……………………………………………………. 20
Таурыхъхэр. Псысэхэр. Дыгъужьыр, Бажэр, Адакъэр………………. 24
Аслъэнымрэ Дзыгъуэмрэ……………………………………………… 26
Мыщэмрэ Бажэмрэ ……………………………………………………. .29
Бажэмрэ Кърумрэ………………………………………………………. 31
Бжьыхьэ дыщафэ. Бжьыхьэ ……………………………………………33
КIэпхъ. Хьэту П………………………………………………………….35
Хьэту цIыкIурэ Жэмалрэ жыг зэрагъэкIар. Къардэн Б………………..37
Ди кхъужьейр. Къагъырмэс Б………………………………………….. 40
Бжьыхьэ. АбытIэ Хъ……………………………………………………. 42
Мэз лъапэм. Брай А……………………………………………………. 44
Бжьыхьэр бейщ. Нало З…………………………………………………46
Ди ныбжьэгъуфI псэущхьэхэр. Си бажэ. АбытIэ В…………………...48
Хьэмрэ Мыщэмрэ………………………………………………………. 50
Къуалэбзу пшыналъэ. Жаным Б……………………………………….. 52
Дэджьейм и Iэмалыр. КIуантIэ Iэз. …………………………………….55
Парийрэ КIущэрэ. Шэрджэс А………………………………………….59
Шырэ. КIэщт М………………………………………………………….62
Цыжьбанэ. Къагъырмэс Б……………………………………………… 63
ЩIымахуэр щIыIэми, зэман дахащэщ! ……………………………….. 65
ЩIымахуэ. АфIэунэ Л…………………………………………………... 68
ГуфIэгъуэ. Къэзан Ф……………………………………………………. 70
Уэсыр джэдыгущ. Къардэн Б……………………………………………72
Бацэ. Журт Б. ……………………………………………………………75
ИлъэсыщIэ. ЩоджэнцIыкIу I……………………………………………78
БзуупцIэ. Жаным Б. …………………………………………………….. 80
Лэжьыгъэр гуфIэгъуэщ. ЩIылъэмрэ уафэмрэ. АфIэунэ Л………….....82
IэщIагъэлI. Къэжэр П. …………………………………………………..84
Нанэ. Джаурджий Хь. ………………………………………………….. 87
Бжэндэхъухэр згъэгуфIэнущ. Къагъырмэс Б. ………………………….89

Дыкъуэнагъ насыпыфIэ. Хьэнфэн А. …………………………………...93
Зулий и жыг. Нало З. …………………………………………………… 95
Хэт ар? Хьэщыкъуей О. ………………………………………………… 98
Ныбжьэгъу пэж. Къардэн Б. …………………………………………… 99
Хэкум дрогушхуэ. Ди хэкур……………………………………………102
Къалэм сыщохьэщIэ. Нэгумэ У. ……………………………………… 106
Сабиигъуэ. ЩоджэнцыкIу А. ………………………………………… 108
Сыт насыпыр? Шорэ А. ……………………………………………….. 110
Пщэдджыжьыр къуажэм. Гъубж М. …………………………………..113
СощI сурэт. Ахъмэт М. ………………………………………………... 116
Адыгэ хабзхэм щыщ …………………………………………………...117
Къытхуеблагъэ, гъатхэ! Гъатхэр къэсыжащ. АфIэунэ Л. …………….120
Си мамэ дыщэ. Къардэн Б. ......................................................................122
Лиуан и бдзэжьей ещэкIэр. Нало З. ……………………………………125
Си мамэ. Къэжэр П. …………………………………………………….127
Хьэсэн. Щоджэн Л. ……………………………………………………..129
Гъатхэ. АфIэунэ Л. ……………………………………………………... 132
МыIэрысэ дыщафэхэр. Бозий Л. ………………………………………. 134
Нанэ. Щамырзэ I. ………………………………………………………..136
Гъэмахуэ тхъэжыгъуэ. Бжьэпэм. Аброкъуэ Б. ……………………......139
Жыгхэр мэIущащэ. КIэщт М. …………………………………………..141
Мэз цIыкIум. Ушинский К. ……………………………………………...143
Псы цIыкIу. Къагъырмэс Б. …………………………………………… 145
УкъэмыкIуэ, уэшх. Хьэщыкъуей О. …………………………………….147
Анэдэлъхубзэр етIуанэ классым зэрыщрагъэдж программэм
и щапхъэ (Примерная рабочая программа по ФГОС
по литературному чтению на кабардинском языке) …………… 149
Тхыгъэ яджынухэм я тематическэ план ………………………………157

Календарно-тематическое планирование.
Учебный предмет: литературное чтение на кабардино - черкесском языке
(родном)
Класс:2
Учебник:Анэдэлъхубзэ2класс.КъумахуэМаринэ.ГКУ«КБМедиа».Издательство»
Эльбрус».2020г
Недельная нагрузка- 1,5 часа в неделю
Годовая учебная нагрузка- 51 час.
№
№
1.
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21

Тема урока

Кол- Дата
во
план
часов
«Сабийгъуэ» Къэжэр Петр Ныбжьэгъу пэж» ХьэцIыкIу Хьэсэн 1
« Адыгэбзэ» Джэрыджэ Арсен
1
Къуажэхьхэр (щIэныгъэм Iэмэпсымэхэм, теухуахэр)
1
Къуажэхьхэр(псэущхьэхэм, ,дунейм и къэхъукъащIэхэм
1
теухуахэр)/
Псалъэжьхэр(Хэкумрэ лъахэмрэ,лэжьыгъэмрэ гуащIэдэкIымрэ 1
теухуахэр)/
ПсынщIэрыпсалъэхэр,нэщэнэхэр.
1
Мыкласс еджэныгъэ
1
Сабий джэгукIэхэр,зэрызабж усэхэр.
Таурыхъхэр. «Дыгъужьыр,Бажэр,Адакъэр» «Аслъэнымрэ
1
Дзыгъуэмрэ»
«Мыщэмрэ Бажэмрэ»
1
«Бажэмрэ Кърумрэ» Зэджа разделыр къэпщытэжын
1
«Бжьыхьэ» КIэпхъ» Хьэту Петр
1
Мыкласс еджэныгъэ «Хьэту цIыкIурэ Жэмалрэ жыг
1
зэрагъэкIар» Къардэн Бубэ
«Ди кхъужьейр» Къагъырмэс Борис,»Бжьыхьэ» АбытIэ
1
Хъызыр
«Мэз лъапэм» Брай Адэлбий
1
«Бжьыхьэр бейщ» Нало Заур
1
Зэджар къэпщытэжын
1
«Си бажэ» АбытIэ Владимир
1
«Хьэмрэ Мыщэмрэ» Къэрмокъуэ Хьэмид
1
«Къуалэбзу пшыналъэ» Жаным Борис
1
«Джэджьейм и Iэмалыр» КIуантIэ Азид.
1
«Парийрэ КIущэрэ» Шэрджэс Алий.
1
«Шырэ» КIэщт Мухьэз.«Цыжьбанэ» Къагъырмэс Борис

факт

22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51

Зэджар къэпщытэжын
«Япэ уэс»
«ЩIымахуэ» АфIэунэ Л. «ГуфIэгъуэ» Къэзан Ф. «ЩIымахуэ
зэманыр»
«Уэсыр джэдыгущ» Къардэн Бубэ
«Бацэ» Журт Биберд
«ИлъэсыщIэ» ЩоджэнцIыку Iэдэм
«БзуупцIэ» Жаным Борис Зэджа разделыр къэпщытэн
«ЩIылъэмрэ уафэмрэ» АфIэунэ Лиуан
Мыкласс еджэныгъэ «IэщIагъэлI» Къажэр Петр
«Нанэ» Джаурджий Хьэтыкъэ
«Бжэндэхъухэр згъэгуфIэнщ» Къагъырмэс Б. «Дыкъуэнагъ
насыпыфIэ» Хьэнфэн А.
«Зулий и жыг» Нало Заур
«Хэт ар?» Хьэщыкъуей О. « Ныбжьэгъу пэж» Къардэн Бубэ
Раздел зэджар къэпщытэн
« Ди Хэкур»
Мыкласс еджэныгъэ « Къалэм сыщохьэщIэ» Нэгумэ Умар
«Сабийгъуэ» ЩоджэнцIыкIу А,«Сыт насыпыр?» Шорэ Ах.
«Пщэджыжьыр къуажэм» Гъубж Мухьэдин
«СощI сурэт» Ахъмэт Муэед, « Адыгэ хабзэм щыщщ»
«ХъыбарегъащIэ» «Гъатхэр къэсыжащ» АфIэунэ Лиуан
«Си мамэ дыщэ» Къардэн Бубэ
Мыкласс еджэныгъэ« Лиуан и бдзэжьей ещэкIэр» Нало Заур
«Си мамэ» Къэжэр П «Хьэсэн» Щоджэн Л,«Гъатхэ»АфIэунэ Л
« МыIэрысэ дыщафэхэр» Бозий Лудин
« Нанэ» Щамырзэ Iэмырбий»
«Бжьэпэм» Аброкъуэ Бэллэ
«Жыгхэр мэIущащэ» КIэщт Мухьэз
Мыкласс еджэныгъэ «Мэз цIыкIум» Ушинский К.
«Псы цIыкIу» Къагъырмэс Борис
Илъэсым зэджар къэпщытэжын.Гьэмахуэ зыгъэпсэхугъуэм
зыхудогъэхьэзыр.

1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1


Наверх
На сайте используются файлы cookie. Продолжая использование сайта, вы соглашаетесь на обработку своих персональных данных. Подробности об обработке ваших данных — в политике конфиденциальности.

Функционал «Мастер заполнения» недоступен с мобильных устройств.
Пожалуйста, воспользуйтесь персональным компьютером для редактирования информации в «Мастере заполнения».